موسیقی آوادیس آکادمی

آدرس:

جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

تلفن تماس:

02634214333|| 09102626135

ایمیل:

musicavadis@gmail.com

آموزش سنتور در کرج

آموزش سنتور در کرج

 آموزش سنتور در کرج را با کمک آموزشگاه موسیقی آوادیس شروع کنید. در کنار شما هستیم با اساتید حرفه‌ای و آموزش‌های درجه یک با استفاده از متدهای آموزشی روز دنیا.

ساز منحصر به فرد موسیقی ایرانی که در مقاله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. سنتور است.

مطالعه بیشتر : آموزش  ساز فلوت کلید دار

این ساز،اگر چه به کمک مضراب نواخته می‌شود و صوت در خرک ، کمی بیشتر از سه روز اکتاو است.اما این ساز فاقد تیجه ارتعاش سیم حاصل می‌شود.اما از آنجا که طرز نواختن آن زخمه ای نبوده ، بلکه  ضربه ای است .شکل و طرز قرار گرفتن ساز نیز با ساز های مضرابی که تا کنون دیده ایم تفاوت دارد. در سال های اخیر از ساز سنتور انواع دیگری نیز ساخته شده اند که آنها نیز تحت نام سنتور مورد بحث قرار خواهند گرفت.

مضراب سنتور عبارت است از دو ترکه نازک و سبک ولی محکم چوبی که در یک انتهای خود گیره ای دارد که انگشت اشاره نوازنده آن را می گیرد  و به کمک انگشتان شست و وسطی مضراب را با حرکتی  سریع بالا و پائین می برد و به سیم ها ضربه می زند انتهای دیگر مضراب نیز کمی ضخیم تر شده است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز کاخن

اگر شما علاقه مند به یادگیری موسیقی و به دنبال بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج هستید، پیشنهاد ما به شما آوادیس می‌باشد.

تدریس سنتور در کرج

ساز از جعبه ای ذوزنقه ای شکل تشکیل شده که اضلاع آن عبارتند از :

بلندترین ضلع، نزدیک به نوازنده؛کوتاه ترین ضلع موازی با ضلع قبلی و دور از نوازنده ؛ کوتاه ترین ضلع و موازی با ضلع قبلب و دور از نوازنده؛ و دو ضلع جانبی با طول برابر، دو ضلع قبلی را به طور مورب قطع می‌کند.ارتفاع سطوح جانبی 8تا 10 سانتی متر است.

جعبه سنتور مجوف است و تمام سطوح جعبه چوبی است.بر روی سطح فوقانی دو ردیف خرک چوبی قرار دارد،ردیف راست نزدیکتر به کناره راست ساز است و ردیف چپ کمی بیشتر با کناره چپ فاصله دارد(فاصله بین هر خرک ردیف چپ تا کناره چپ را پشت خرک می نامند.)

مطالعه بیشتر : آموزش ساز دف

از روی هر خرک چهار رشته سیم همکوک عبور می‌کند ، ولی سیم به گوشی معینی پیچیده می‌شود.گوشی ها در سطح جانبی راست کار گذاشته شده اند.سیم های سنتور به دو دسته (سفید)(زیر) و زرد (بم)تقسیم می‌شوند .

دسته سیم های سفید بر روی خرک های ردیف چپ،وسیم های زرد برروی خرک های ردیف راست به تناوب قرار گرفته اند. طول قسمت جلوی خرک در سیم های سفید ، دو برابر طول آن در قسمت پشت خرک است و می‌توان در پشت خرک نیز از سیم های سفید استفاده کرد (صدای آن به نسبت عکس طول ، یک اکتاو نسبت به صدای قسمت جلوی خرک بالاتر است).

مطالعه بیشتر : آموزش آهنگسازی

اگر شما علاقه مند به ساز سه تار هستید و دوست دارید در کلاس سه تار آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

آموزش تخصصی سنتور در کرج 

همچنین هر سیم زرد یک اکتاو بم تر از سیم سفید بلافاصله بعد از آن صدا می‌دهد.اصوات سنتور در قسمت های سه گانه ساز (سیم های زرد، سیم هایتر سفید و قسمت پشت خرک )

به طوریکه وسعت صدای سنتور 9 خرک ، کمی بیشتر از سه اکتاو است.امااین ساز فاقد تمام فواصل کروماتیک مخصوص موسیقی ایران است و نوازنده مجبور است در اجرای دستگاه دیگر، کوک ساز را تغییر دهد(یا در پاره ای موارد ، محل خرک ها را جلو و عقب ببرد – که این عمل به نوبه خود نسبت طولی قسمت پشت و جلوی خرک را در سیم های سفید به هم می‌زند،در نتیجه این دو قسمت نسبت به هم فاصله اکتاو را از دست می‌دهند.)سنتور اساسا سازی است که قابلیت تکنوازی و همنوازی هردو را دارا می‌باشد.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز درامز 

تدریس سنتور در کرج را در آموزشگاه موسیقی آوادیس فرا گیرید.

تدریس سنتور در کرج

اگر شما علاقه مند به ساز گیتار هستید و دوست دارید در کلاس گیتار آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

کلاس سنتور در کرج 

سنتور کروماتیک و سنتور کروماتیک بم

به منظور تکمیل فواصل کروماتیک بیم اصوات و نیز به قصد تامین اصوات بم ، حدود بیست ساله اخیر دو نوع سنتور با تعداد زیادتر خرک ساخته شده است:سنتور کروماتیک با همان میدان صدای سنتور معمولی ، ولی با خرک ها ، (و اصوات کروماتیک)بیشتر به وسعت:(30 خرک= 23خرک بزرگ و 7 خرک کوچک است) ساخته شده است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز کمانچه 

در دونوع سنتور کروماتیک، هر صوت توسط سه رشته سیم همکوک حاصل می‌شود، به عبارت دیگر روی هر خرک سه سیم تکیه کرده است.از هر دو سنتور کروماتیک و کروماتیک بم ، در حال حاضر تنها استفاده (اجرا در ارکستر) می‌شود.

اگر شما علاقه مند به ساز تار هستید و دوست دارید در کلاس تار آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

آموزشگاه سنتور در کرج

خیلی دوستان در آموزشگاه موسیقی آوادیس هنگام ثبت نام برای آموزش سنتور در کرج از ما سوالاتی می‌پرسند که در این بخش ما آنها را برای شما ذکر می‌کنیم:

آیا نواختن و یادگیری سنتور سخت است؟

همانطور که می‌دانید که نواختن سازها از جمله گیتار راحت نیست. ولی درمورد ساز سنتور در ابتدای آموزش سختی‌ ای وجود ندارد. حتی موضوع مهم تر اینست که سنتور نسبت به دیگر سازها دیگر زودتر به جواب می‌رسد. و یک سیر صعودی در آغاز دارد.

مطالعه بیشتر : آموزش آواز 

حد و میزان تمرین هنرجویان روزانه باید چه اندازه باشد؟

میزان تمرین هرچقدر حد بیشتری داشته باشد، بهتر خواهد بود. تمرین روزانه خیلی بااهمیت است. حتی اگر روزانه یک ربع باشد ولی خیلی بهتر از اینست که دو سه روز اصلا به ساز دست نزنید. تمرین و تکرار دوره ای بشدت حائز اهمیت است.

سن و سال مناسب برای آموزش سنتور

حد و حدود سنی برای آموزش سنتور وجود ندارد. اما از سن ۵ الی ۶ سال به پایین آموزشی داده نمی‌شود. چون براى خود بچه سخت می‌باشد.

چه مدت زمانی طول می کشد که سنتور را اصولی نواخت؟؟؟

حد صحیح و مطلوب برای هرشخصی متفاوت است. ولی در حالت عادی هر هنرجویی یک قطعه را در مدت یک ترم یاد می‌گیرد البته این که تما تمرین داشته باشد.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز قانون

آموزش سنتور در کرج

اگر شما علاقه مند به ساز پیانو هستید و دوست دارید در کلاس پیانو آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

آموزش سنتور

از سوالاتی که هنرجویان ساز سنتور از ما خیلی می‌پرسند را اینجا برای شما مطرح می‌نماییم تا برای شما راهنمایی خوبی باشد که هنگام ثبت نام در آموزشگاه برای آموزش ساز سنتور با اطمینان خاطر این مورد را به سرانجام برسانید.

اولین قدم برای شروع یادگیری ساز سنتور چیست؟

از مهم ترین اقدامات لازم برای یادگیری سنتور انتخاب و تهیه یک ساز مناسب می‌باشد. زیرا هیچ موردی به اندازه یک سنتور بی کیفیت نمی‌تواند مانع رشد شما شود. پس در آغاز یک سنتور تهیه نمایید و سپس به سراغ آموزش حضوری یا آنلاین بروید. در هر دو نوع آموزش باید رزومه مدرس به خوبی یررسی شود.

استاد سنتور در کرج

وصال صالحیان

شماره تماس با آموزشگاه آوادیس:

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۴

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۳

۰۹۱۰۲۶۲۶۱۳۵

آموزش سنتور در استان البرز – آموزشگاه موسیقی در استان البرزآموزش گیتار در استان البرز

ارتباط با آموزشگاه موسیقی آوادیس

ارتباط با ما

تماس با ما:

02634214334 || 02634214333 || 09102626135

آدرس ما:

جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

ایمیل ما:

musicavadis@gmail.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.